ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІНІҢ
«МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ БАЛАЛЫҚ ШАҚ» РЕСПУБЛИКАЛЫҚ ОРТАЛЫҒЫ
Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында
жазғы сауықтыру жұмыстарын ұйымдастыру бойынша әдістемелік ұсынымдар
Нҧр-Сҧлтан, 2021
Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігінің «Мектепке дейінгі балалық шақ» Республикалық орталығының ғылыми-әдістемелік кеңесінің 2021 жылғы 31-мамырдағы №5 хаттамалық шешімімен ұсынылған.
Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында жазғы сауықтыру жұмыстарын ұйымдастыру бойынша әдістемелік ұсынымдар, Нұр-Сұлтан, 2021 - 30 бет.
Әдістемелік құрал мектепке дейінгі ұйымда балаларды сауықтыру жұмыстарын ұйымдастыруда ұйым басшыларына, әдіскерлерге және педагогтерге әдістемелік кӛмек құралы ретінде ұсынылады.
Республикалық орталық
«Мектепке дейінгі балалық шақ», 2021 ж.
|
Мазмҧны |
|
|
Кіріспе |
4 |
1 |
Жазғы кезеңдегі мектепке дейінгі ұйымдардың қызметін реттейтін құжаттар |
5 |
2 |
Жазғы сауықтыру кезеңінде білім беру салалары бойынша жүргізілетін жұмыстың бағыттары |
5 |
3 |
Жазғы сауықтыру жұмыстарын ұйымдастыру кезеңдері |
7 |
4 |
Жазғы сауықтыру шараларының түрлері |
8 |
|
Қосымша |
|
|
Жазғы сауықтыру кезеңіндегі күн тәртібі |
11 |
|
Жазғы сауықтыру кезеңіне арналған жұмыс жоспары |
14 |
|
Жазғы-сауықтыру кезеңінің перспективалық жоспарының үлгісі |
20 |
КІРІСПЕ
Мектепке дейінгі ұйымның жазғы сауықтыру кезеңдегі жұмысының негізгі мақсаты - сауықтыру жұмысын ұйымдастыру және балалардың танымдық қызығушылықтарын, шығармашылық қабілеттерін дамыту үшін неғұрлым тиімді жағдайлар жасау. Дәл осы маусымда балалар құрбыларымен араласудан кӛңілі кӛтеріліп, үлкен қуаныш пен әсерге бӛленіп, ӛзіне қажетті жаңалықтарды ашады.
Мектепке дейінгі ұйымда білім беру процесіне қатысушылардың барлығын қамтитын жазғы сауықтыру жұмысын сауатты ұйымдастыру балалардың физикалық және психикалық денсаулығын нығайтуға, олардың танымдық қызығушылықтарын дамытуға, сондай-ақ ата-аналарға қажетті кеңес беруге, әдістемелік кӛмек ұсынуға мүмкіндіктер береді.
Аталған мәселелерді сауатты шешу кездейсоқ жағдайлардың алдын алады.
Мектепке дейінгі тәрбиелеу мен оқытуды дамыту моделінің міндеттері дені сау, білуге құмар, кӛпшіл, сын тұрғысынан ойлайтын балаларды қалыптастыру мен әлеуметтендіруді және қазіргі заманғы теорияларды ұлттық ерекшеліктермен үйлесімді ұштастыру негізінде баланы ерте дамыту процесінің тұтастығын қамтамасыз етуді қарастырады. Соның ішінде, рухани- адамгершілік құндылықтар негізінде, ұлттық мәдениет пен дәстүр арқылы баланың жеке қасиеттерін қалыптастыру кӛзделген. Сондықтан жазғы сауықтыру шараларының аясында ұлттық ойындарға басымдық беру және
«ойын арқылы оқыту» қағидасын негізге алу ұсынылады.
Балаларды сауықтыру жүйесі мыналарды қамтиды:
балалармен дене шынықтыру-сауықтыру жұмыстары (спорттық және қимыл-қозғалыс ойындары, музыкалық-ырғақтық қозғалыстар, шынығу, массаж кілемімен жүру және т. б.);
пайдалы тамақтану рационы (жемістер мен көкөністер және т. б.);
бала ағзасын шынықтыру (күн сәулесі, шөпте жалаң аяқ жүру, шомылу және т. б.);
балалар туризмі (жаяу, велосипедпен), экскурсиялар, табиғатта серуендеу және т.б.).
мерекелік шаралар;
ата-аналармен сауықтыру-ағарту жұмыстары;
профилактикалық іс-шаралар (сколиоз, жалпақ табан, көру қабілетінің бұзылуының алдын алуға арналған арнайы жаттығулар кешені).
Әдістемелік құрал мектепке дейінгі ұйымда балаларды сауықтыру жұмыстарын ұйымдастыруда ұйым басшыларына, әдіскерлерге және педагогтерге әдістемелік кӛмек құралы ретінде ұсынылады.
Балалармен жазғы кезеңдегі емдеу, шынықтыру, сауықтыру және тәрбиелік іс-шараларды ӛткізуді реттейтін нормативтік құжаттар:
№604 бұйрығы (ҚР БҒМ 05.05.2020 ж №182 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен);
- «Мектепке дейінгі ұйымдар қызметінің үлгілік қағидалары» ҚР БҒМ 2018 жылғы 30 қазандағы №595 бұйрығы (ҚР БҒМ 18.05.2020 ж №207 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен);
- Қазақстан Республикасының мектепке дейінгі ұйымдарында 2020-2021 оқу жылында білім беру процесін ұйымдастыру туралы әдістемелік нұсқау хаты.
«Денсаулық» білім беру саласы:
-балалардың денсаулығын нығайту, қимыл-қозғалысын арттыру және психо-эмоционалдық жайлылық қалыптастыру;
-дене жаттығуларымен айналысуға қызығушылықты және қажеттілікті қалыптастыру;
«Шығармашылық» білім беру саласы:
- ойын, ән және би импровизацияларын қолданып, балаларды кӛркем бейнені жасауға баулу, орындаушылық қабілеттерін жетілдіру;
-қарым-қатынастың түрлі жағдаяттарында коммуникативтік дағдыларды дамыту;
«Таным» білім беру саласы:
-құрдастарымен, ересектермен және қоршаған табиғатпен қарым-қатынас дағдыларын дамыту;
«Коммуникация» білім беру саласы:
- балалардың сӛздік қорын байыту;
«Әлеумет» білім беру саласы:
-гендерлік, отбасылық, азаматтық саналылығын, патриоттық сезімдерін қалыптастыру бойынша жұмысты жалғастыру;
Педагогтің міндеттері:
Ата-аналардың (немесе олардың заңды өкілдерінің) міндеттері:
Күтілетін нәтижелер:
-балалардың жыл бойы алған білімдерін пысықтау, жарқын әсерлермен байыту;
- баланың шынығып, денсаулығының нығаюы және ағзаның суық тию сырқаттарына қарсы тұру қабілеттілігінің артуы;
жазғы сауықтыру кезеңіне жағдайлар жасау:
-балаларды сауықтыруға және шынықтыруға жағдайлар жасау;
-балалардың денсаулық жағдайына мониторинг жүргізу;
(қажеттілігіне қарай);
3.3. Әдістемелік жҧмыс
-тақырыптық кӛрмелерді жоспарлау;
-әдістемелік кабинетті жазғы сауықтыру жұмыстарын жүргізу үшін педагогтерге қажетті ресурстармен толықтыру;
-отбасымен жұмыс нысандарын анықтау, қажеттілігіне қарай әдістемелік сүйемелдеу.
Жазғы сауықтыру кезеңіндегі ұйымдастырылған білім беру әрекеті жыл бойы мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламасы мазмұнына сәйкес игерген білім, білік, дағдыларды пысықтау мен бекітуді қарастырады. Ол үшін алдымен мектепке дейінгі ұйымда ӛтпелі тақырыптар негізінде жазғы-сауықтыру кезеңінің перспективалық жоспары жасалады (2- қосымша).
Жазғы сауықтыру кезеңіндегі барлық әрекет түрлерін таза ауада ұйымдастыру ұсынылады. Ол үшін әрбір әрекет түріне мектепке дейінгі ұйымның күн тәртібінде орын мен уақыт беріледі.
Жазғы сауықтыру кезеңіндегі жұмыстардың табысты болуы мектепке дейінгі ұйым басшысынан бастап барлық балабақша ұжымының мерзімді талапқа сай дайындығымен айқындалады.
Қимылдық ойындардың, жарыс элементтері бар спорттық жаттығулар, жаяу серуендер, экскурсиялар, бағыт бойынша серуендеу (қарапайым туризм), мерекелер, ойын-сауықтардың енгізілуімен ұйымдастырылған қызмет түрлері апта сайын, күн сәулесінің қызуы тӛмен уақытқа жоспарланады (аптап ыстық басталғанға дейін немесе оның басылуынан кейін).
Дәстүрлі гимнастика тыныс алу жаттығуларын міндетті түрде енгізуді қарастырады және затпен және затсыз жаттығулар, дұрыс дене сымбатын қалыптастыруға арналған жаттығулар, ірі модульдерді, снарядтарды, қарапайым тренажерлерді қолданатын қарапайым жаттығуларды қамтиды.
Түзету гимнастикасы бала дамуындағы ауытқушылықтар немесе бұзылулардың сипатына сәйкес арнайы жаттығуларды қамтиды.
Ойынды таңдау педагогикалық міндеттерге, дайындыққа, балалардың жеке ерекшеліктеріне байланысты болады.
Қимылды ойын түрлері:
Қимылды ойындар ауада, спорт алаңында күнделікті күн сәулесінің қызуы тӛмен уақытта ӛткізіледі.
Түрлері:
Таза ауада, күн сайын ойын немесе спорт алаңында күн сәулесінің қызуы тӛмен уақытта ӛткізіледі.
Ұйқыдан кейінгі жаттығулар затпен және затсыз, имитация арқылы, қарапайым тренажерлардың кӛмегімен (гимнастикалық доптар, гантельдер,
резеңке сақиналар, эспандер) сюжеттік-ойын сипатында ӛткізіледі. Жаттығулар келесі күтілетін нәтижеге жетуге бағытталады:
Барлық жас топтары үшін ояту гимнастикасының ұзақтығы: 3—5 минут, ӛткізу орны – жатын бӛлмесі.
Қосымша 1
Жазғы сауықтыру кезеңіндегі күн тәртібінің үлгісі
Режимдік сәттер, іс-әрекет |
Балалармен жҧмыс қҧралдары мен тҥрлері |
Балаларды далада қабылдау |
Балаларды қабылдау, әр балада жайлы психо-эмоционалдық кӛңіл-күй қалыптасуына жағдай жасау. Серуендеу, балалармен әңгімелесу, басқа балаларды қабылдап болғанша ӛз бетімен еркін ойнауға немесе басқа балалармен бірге ойнауға болатын ойын түрлері, ойыншықтары бар ойын алаңдарын дайындау және т.б. |
Таңғы гимнастика |
Бала ағзасының физиологиялық белсенділігін арттыратын ойын, жүгіру, ырғақты қимыл-қозғалысты қамтитын кешенді гимнастикалық жаттығу түрі. Жаттығу барысында балалардың дұрыс тыныс алуын бақылауда ұстау. |
Гигиеналық шаралар |
Салқын сумен жуыну. Сүртіну. Шектеу шараларына байланысты залалсыздандыру үшін қосымша санитарлық талаптар қойылған болса орындау. Қажеттілігіне қарай, балаларға кӛмектесу арқылы ӛз-ӛзіне қызмет етуге баулу (педагогтің көмегі, бір-біріне көмектесу). |
Таңғы асқа дайындық |
Балалармен бірге ойыншықтарды орнына жинау, олардың жауапкершіліктерін арттыру мақсатында кезекшілік ұйымдастыру. Тамақтанар алдында қол жуу ережесін сақтап жуғызу. |
Таңғы ас |
Ас қабылдау алдында бір-біріне жақсы тәбет тілеп, лебіз айтуға үйрету. Тамақтану ережесін сақтау, ас құрал-жабдықтарын дұрыс пайдалану. Әдепті тамақтану. |
Тәрбиеші мен балалардың еркін әрекеті |
Балалардың білім, білік және дағдыларын еркін іс-әрекетте кӛрсетуі үшін заттық-кеңістіктік ортаны дайындау. Балалардың ӛз бастамасы бойынша ұйымдастырылған ойындарға еркіндік беру. Қажеттілігіне қарай жеке жұмыс түрін ұйымдастыру. Проблемалық жағдаяттарды шешу. Балалардың қызығушылықтары бойынша дамыту жұмыстарын мақсатты ойын арқылы, танымдық-зерттеушілік жұмыс, музыкалық-кӛркем образ, қимыл-қозғалыс, коммуникативтік байланыс, оқыту, еңбекке баулу арқылы қамту. |
Серуенге дайындық |
Ӛз-ӛзіне қызмет кӛрсету дағдыларын қалыптастыру. Киінудің бірізділік алгоритмін бекіту. Бір-біріне кӛмек кӛрсету (тәрбиешінің және белсенді балалардың көмегі), серуенге мотивация (мазмұны, проблемалық жағдаяттар), кӛркем сӛзбен ынталандыру (мақал-мәтелдер, жаңылпаштар, жұмбақтар, өлеңдер). Кӛтеріңкі кӛңіл-күй сыйлау. |
Күндізгі серуен |
1) Балалардың денсаулығын нығайту, қимыл-қозғалыс белсенділіктерін арттыру (қимылды дидактикалық ойындар, ережелері бар қимылды ойындар, ойын жаттығулары, жарыстар, ұлттық ойындар және басқа). Кӛтеріңкі кӛңіл-күй сыйлау. Балалардың танымдық қызығушылықтарын дамыту. Мақсатты серуендер, танымдық әңгімелер, бақылаулар, табиғатты бақылау тәсілдерін кӛрсету, сенсорлық бақшадағы тәжірибелер. Балалардың шынайы ӛмірді кӛркем-эстетикалық қабылдауын қалыптастыру. Аумақтық кеңістікте немесе оның сыртында табиғатты тамашалау. Сенсорлық бақшада тірі және ӛлі табиғат нысандарын, табиғат құбылыстарын бақылау. Балалардың дербес шығармашылық әрекетіне мүмкіндік беру. |
|
Балаға ересектердің еңбек етуін бақылату және оларға кӛмектесуге, бірлесіп жұмыс істеуге тарту. Балалардың ойын, идеясын жүзеге асыру. Серуенге алып шыққан заттарымен ойнату.
|
Серуеннен оралу |
Ӛз-ӛзіне қызмет кӛрсету дағдыларын қалыптастыру. Шешінудің бірізділік алгоритмін бекіту. Ұқыптылық дағдыларын үйрету, киім мен аяқ киімді дұрыс күтуге және орнына жинауға қалыптастыру. Бір- біріне кӛмектесуге баулу. |
Гигиеналық шаралар |
Санитарлық-гигиеналық талаптарды сақтап жуыну. Шектеу шараларына байланысты залалсыздандыру үшін қосымша санитарлық талаптар қойылған болса, оны орындау. Қажеттілігіне қарай, балаларға кӛмектесу арқылы ӛз-ӛзіне қызмет етуге баулу (педагогтің көмегі, бір-біріне көмектесу). |
Түскі асқа дайындық |
Қажет болса, тамақтанар алдында балалармен бірге ойыншықтарды орнына жинау, қолдарын жуғызу. |
Түскі ас |
Ас қабылдау алдында бір-біріне жақсы тәбет тілеп, лебіз айтуға үйрету. Тамақтану ережесін сақтау, ас құрал-жабдықтарын дұрыс пайдалану. Әдепті тамақтану. |
Күндізгі ұйқы |
Баланың психофизикалық әлеуетін қалпына келтіру. Желдету. Тыныштық режимін сақтау. |
Ұйқыдан тұру |
Балаларды ұйқысынан ояту. Балалар ағзасының физиологиялық белсенділігін арттыру мақсатында ояту гимнастикасын жасату (шынықтыру жаттығулары, тренажерлық жүгіру жолдарын пайдалану, музыкалық жаттығулар, қимыл-қозғалысқа құрылған санамақ және басқа). |
Бесін асқа дайындық. Бесін ас. |
Ӛз-ӛзіне қызмет кӛрсету дағдыларын қалыптастыру. Гигиеналық дағдыларды қалыптастыру (жуыну, тамақты шаю). Гигиеналық емшараларды орындау технологиясының алгоритмін сақтау. Үстел басында ӛзін әдепті ұстауға қалыптастыру. |
Тәрбиеші мен баланың еркін әрекеті |
Балалардың қызығушылықтарын мақсатты ойын арқылы, танымдық-зерттеушілік жұмыс, музыкалық-кӛркем образ, қимыл- қозғалыс, коммуникативтік байланыс, оқыту, еңбекке баулу арқылы дамыту (оның ішінде өңірлік ерекшелікті ескерумен). Балалардың ойы мен идеяларын ескеру арқылы олардың қабілеттерін ашуға мүмкіндік беру. |
Серуенге дайындық |
Ӛз-ӛзіне қызмет кӛрсету дағдыларын қалыптастыру. Киінудің бірізділік алгоритмін бекіту. Бір-біріне кӛмек кӛрсету (тәрбиешінің және белсенді балалардың көмегі), серуенге мотивация (мазмұны, проблемалық жағдаяттар), кӛркем сӛзбен ынталандыру (мақал-мәтелдер, жаңылпаштар, жұмбақтар, өлеңдер). Кӛтеріңкі кӛңіл-күй сыйлау. |
Серуендеу |
Балалардың денсаулығын нығайту, қимыл-қозғалыс белсенділіктерін арттыру (қимылды дидактикалық ойындар, ережелері бар қимылды ойындар, ойын жаттығулары, жарыстар, ұлттық ойындар және басқа). Балалардың танымдық қызығушылықтарын дамыту. |
|
Мақсатты серуендер, танымдық әңгімелер, бақылаулар, табиғатты бақылау тәсілдерін кӛрсету. Еркін ойындар, балалардың ойын, идеясын жүзеге асыру. Серуенге алып шыққан заттарымен ойнату. |
Үйге қайту Ата-анаға кеңес |
Ата-анамен күн нәтижесі және алдағы күнге жоспарланған күн тәртібі туралы әңгімелесу. Жеке кеңестер, пікір алмасу. |
Ескерту: суға шомылу, күнге қыздырыну және басқа емшара процедуралары күн тәртібіне медбикемен келісіліп қойылады. |
Жазғы сауықтыру кезеңіне арналған жҧмыс жоспарының ҥлгісі
Мазмҧны |
Мерзімі |
Жауаптылар |
I кезең: Ҧйымдастырушылық -ақпараттық |
||
Жазғы сауықтыру кезеңіне жағдай жасау |
||
Педагогикалық кеңестің күн тәртібінде жазғы сауықтыру кезеңінің жұмыс жоспарының жобасын қарау және бекітуге ұсыну. |
Мамыр |
Меңгеруші, әдіскер |
Басшылыққа алынатын негізгі нормативтік құжаттардың негізінде жазғы сауықтыру жұмыстарының жүргізілуін реттейтін локальді актілерді шығару (МДҰ бұйрығы):
|
Мамыр |
Меңгеруші, әдіскер |
Қызметкерлерге нұсқау ӛткізу:
|
Мамыр Маусым |
Меңгеруші, әдіскер Медицина қызметкері (Келісімдері бойынша жергілікті санитариялық және төтенше жағдайларға қарсы қызмет бөлімдерінің мамандары шақырылады) |
Балаларға нұсқау ӛткізу: - жарақаттанудың алдын алу үшін қозғалыс қауіпсіздігін сақтау туралы түсіндіру; |
Мамыр Маусым |
Әдіскер, тәрбиешілер |
- табиғатта серуендеу тәртібі туралы; -балабақша аумағында, аулада жүру ережесі. |
|
|
Балалармен жазғы кезеңдегі сауықтыру жұмыстарын ұйымдастыруға қажетті әдістемелік, дидактикалық, әдеби, публистикалық ресурстар базасын жасау және оған қолжетімділікті қамтамасыз ету, таныстыру мақсатында кӛрме ұйымдастыру |
Мамыр |
Әдіскер |
II кезең. Әкімшілік –басқару бақылау |
||
Әкімшілік – шаруашылық жұмыстары 1) ауланы дайындау:
2) спорт алаңдарын дайындау:
|
Мамыр |
Меңгеруші, әдіскер, шаруашылық меңгерушісі |
Сауықтыру жұмыстарының жүргізілуін бақылау, мерекелік және кӛпшілік іс- шараларының ұйымдастырылуын қадағалау |
Жаз бойы |
Әдіскер |
Күні тәртібінің орындалуын бақылау |
Жаз бойы |
Әдіскер, дене шынықтыру нұсқаушысы |
Назарға алынған бақылау:
|
Маусым- Тамыз |
Меңгеруші, әдіскер, медицина қызметкері |
Жедел бақылау:
|
Маусым - Тамыз |
Меңгеруші, әдіскер, медицина қызметкері |
3. III кезең. Әдістемелік жҧмысты ҧйымдастыру |
||
|
Маусым- Шілде |
Әдіскер, дене шынықтыру нұсқаушысы, медицина қызметкері |
Семинар: 1. «Жаздағы шынықтыру жүйесі». Семинар – практикум:
Ескерту: тақырыптар мен жұмыс түрі қажеттілігіне қарай өзгертіліп, толықтырылады. |
Жаз бойы |
Әдіскер, дене шынықтыру нұсқаушысы |
Қауіпсіздік шараларына байланысты ақпараттандыру жұмыстары 1. Ата-анарға арналған ақпараттық бұрыш ұйымдастыру
|
Жаз бойы |
Әдіскер, медицина қызметкері |
2. Санитарлық бюллетендер шығару:
|
|
|
Педагогтердің сұранысы бойынша әдістемелік кӛмек, кеңес беру |
Жаз бойы |
Әдіскер |
Балалармен жҥмыс |
||
«Алақай, жайдарлы жаз келді» жазғы-сауықтыру жұмыс жоспарының шеңберінде:
|
Жаз бойы |
Әдіскер, тәрбиешілер, музыка жетекшісі, дене шынықтыру нұсқаушысы |
Дене шынықтыру-сауықтыру жҧмыстары |
||
Балалар денсаулығы мониторингі |
Мамыр |
Тәрбиешілер |
Білім беру салаларын кіріктіру арқылы балалардың белсенді қозғалысын ұйымдастыру |
Жаз бойы |
Тәрбиешілер, дене шынықтыру нұсқаушысы |
Жаттығулар:
|
Жаз бойы |
Тәрбиешілер, дене шынықтыру нұсқаушысы |
- сергіту сәттері. |
|
|
Антропометрикалық ӛлшемдерді жүргізу |
жоспар бойынша |
Медициналық қызметкер |
1. Спорттық ойын, жарыстар:
|
Жаз бойы |
МДҰ меңгерушісі, дене шынықтыру нұсқаушысы, музыка жетекшісі, тәрбиешілер |
Шынықтыру жүйесіне сәйкес әзірленген күні бойы шынығу:
-ауызды және тамақты шаю;
|
Жаз бойы |
Тәрбиешілер |
Арнайы жаттығулар:
|
Жаз бойы |
Дене шынықтыру нұсқаушысы, тәрбиешілер |
Балалармен әңгімелесу: - «Денсаулық сағаты». |
Жаз бойы |
Медициналық қызметкер |
Серуенде балалардың физикалық денсаулығын нығайту үшін жеке және шағын топтарда ірі моториканы дамытуға арналған жаттығулар жасау |
Жаз бойы |
Дене шынықтыру нұсқаушысы, тәрбиешілер |
Күнделікті тағамдарды дәрумендендіру |
Жаз бойы |
Медицина қызметкері, бас-аспаз |
Ата-аналармен жҧмыс |
||
|
мамыр, маусым, шілде |
Әдіскер, тәрбиешілер |
|
Жаз бойы |
Тәрбиешілер |
Қорытынды: Жазғы сауықтыру жҧмыстарын талдау |
||
Жазғы сауықтыру шараларының аяғында балалармен кері байланыс ӛткізу |
Тамыз |
Тәрбиешілер |
Жазғы сауықтыру шараларының аяғында ата-аналармен кері байланыс ӛткізу |
Тамыз |
Тәрбиешілер |
Денсаулық мониторингі |
Тамыз |
Тәрбиеші, медицина қызметкері |
Жазғы сауықтыру кезеңін педагогикалық кеңесте қорытындылау |
Тамыз |
МДҰ меңгерушісі, әдіскер |
«Алақай, жайдарлы жаз келді» жазғы-сауықтыру кезеңінің перспективалық жоспарының ҥлгісі 2021 жылға арналған
Ӛткізілетін шаралардың атаулары |
Жҧмыс мазмҧны |
Ӛткізу мерзімі |
1-апта (01.06-04.06) «Бақытты балалық шақ» |
|
|
«Әрқашан күн сӛнбесін!» |
Балалар күні мерекесін ұйымдастыру:
|
01.06 |
|
|
|
«Менің әлемім» |
|
02.06 |
Кәусәр бұлақ |
Балалардың кӛрген мультфильмдерінен алған әсерлерімен бӛлісу, олардың қиялын, логикалық ойлауын, сӛйлеу тілін дамыту мақсатында жетекші сұрақтар қою. Балалардың қалауы бойынша мультфильм кейіпкерлерінің образын таңдап, қимыл- қозғалыс ойындарын ӛткізу, патомимика арқылы кейіпкерді табу ойынын ойнау. |
03.06 |
«Мен елімнің Ұланымын!» |
Отан туралы ӛлеңдерді жатқа айту челленджі. Балалар шығармашылығынан суреттер кӛрмесін ұйымдастыру. Таза ауада ұлттық ойындар сайысын ӛткізу. |
04.06 |
2-апта (07.06-11.06) «Жас із кесушілер» |
||
Жас із кесушілер |
Дәстүрлі емес сурет техникасымен сурет салу. Қимыл-қозғалыс ойындары «Ӛз түсіңді табу», «Жасырынбақ», «Жалаушаны табу». «Із кесушілер деген кімдер?» жетекші сұрақтар қою арқылы балалармен әңгімелесу. Ертегіні немесе кӛркем шығарманы оқып беру (үзінді). «Із кесуші» мультфильмін кӛрсету. |
07.06 |
Аңдар мен аңшылар |
Альбомдар кӛру: «Аңдар», «Құстар», «Гүлдер»… |
08.06 |
|
«Табиғатты қорғау» белгілерін дайындау. Сурет салу: «Жайлаудағы тӛрт түлік», «Орман аңдары», «Менің сүйікті жануарым» және басқа тақырыптар (балалардың қалауын ескеру ұсынылады). Құм және сумен тәжірибе. Құрастыру «Аңдардың үйшігі». Қоршаған ортаны қорғау бойынша жаднама құрастыру. Қимыл-қозғалыс ойындары: «Аңды ізіне қарап таны», «Бақшадағы қояндар», «Қағып ал да ата» (доппен) |
|
Мейірімді достарым |
Аңдар мен үй жануарлары туралы кітап кӛрмесін ұйымдастыру. Мысықтың ӛзіне күтім жасауын бақылау (жуыну). «Ерте, ерте, ертеде» тақырыпқа сәйкес аудио ертегілер тыңдату, тыңдалған ертегінің мазмұнын айтқызу. Сергіту сәтінде аңдар мен үй жануарларының қимыл-қозғалысын қайталауға құрылған жаттығулар жасау (ресурстарға сілтеме:https://bilimkids.kz/kk/videos/10; https://bilimkids.kz/kk/videos/26). |
09.06 |
Саялы бақ |
«Біздің ӛлкенің ағаштары», «Балабақша ауласында қандай ағаштар ӛседі?», «Ағаштарды ӛрттен қорға!» тақырыптарында балалармен әңгімелесу. Сурет, альбом, иллюстрацияларды қарау. Орманға, саябаққа немесе балабақшаның табиғат бұрышына саяхат. Шығармашылық жұмысқа пайдаланылатын табиғи материалдарды жинау. Ағаштарды бақылау, оларға күтім жасау. Ағаштар туралы әңгімелер, ӛлеңдер оқып беру, жұмбақтар шешу. Дидактикалық ойын: «Қай ағаштың жапырағы ?», «Тыңда да таны», «Қай ағаштың жемісі ?» Ағаштардың суретін салу. |
10.06 |
Сыр сандық |
Таныс ертегі қойылымдарын сахналау. «Ең үздік қойылым», ойдан шығарылған ертегі қойылымдары байқауын ұйымдастыру. |
11.06 |
3-апта «Жаз да келді, кӛңілді (14.06-18.06) |
|
|
Сабын кӛпіршіктері күні |
Балалабақшада және үйде жеке бас тазалығын сақтау туралы әңгімелесу. Медициналық кабинетке саяхат. «Тамшылар». Дәстүрлі емес сурет техникасымен сурет салу.
«Жедел жәрдем» театрландырылған ойыны. |
14.06 |
|
«Дәрігер» сюжетті – рӛлдік ойыны. Су әлемі туралы жұмбақтар шешу, мультфильмдерден видеосюжеттер кӛрсету |
|
Теңіздегі тіршілік |
Су ханшайымымен саяхат. «Су патшалығы» суреттер байқауы (ата-аналармен бірге). «Ӛзен, кӛлдер» альбомын безендіру. Сумен ойындар. |
15.06 |
Сүйкімді кірпі |
«Менің ағзамның қорғаушысы», «Пайдалы және зиянды» әңгімелесу. Кӛркем шығарма оқып беру. «Зиянды тағамдар» плакатын әзірлеу (ұжымдық жұмыс). |
16.06 |
Табиғат аясында |
Жыл мезілдері (қосымша ресурс: https://bilimkids.kz/kk/videos/20). Табиғат құбылыстары туралы ұғымдарды пысықтау. Жапсыру «Күлімдейді күн маған». |
17.06 |
«Күн, ауа, су» ойын сауығы |
«Сылдырайды мӛлдір су» денсаулыққа ауа мен судың пайдасы, судағы қауіпті жағдайлар туралы тақырыптық әңгімелесу. «Жуыну әні» https://bilimkids.kz/kk/videos/11 |
18.06 |
4-апта «Қауіпсіз жаз» (21.06-25.06) |
|
|
Бағдаршам күні |
Кӛше қозғалысы ережелерін қайталау. «Дымбілместің қала кӛшелеріндегі оқиғалары» сюжеттерді кӛрсетіп, бірге талдау. Жапсыру «Бағдаршам». Балалардың ережелерді есте сақтауы үшін балабақша ауласында «кӛше қозғалысы» ойынын ұйымдастыру (ойыншық машиналар, қуыршақтар, құрастырғыш, жол белгілерін пайдалану). |
21.06 |
Пайдалы және зиянды ӛсімдіктер |
«Улы ӛсімдіктер мен саңырауқұлақтар», «Дәрілік ӛсімдіктер», «Табиғаттағы қауіпсіздік» суреттерді қарап, әңгімелесу, мультфильмдер кӛрсету (ресурстардың үлгісіне сілтеме: https://www.youtubekids.com/) Жапсыру «Жеміс-жидектер патшалығы». «Саңырауқұлақтар әлемі», мүсіндеу. |
22.06 |
Марғаудың үйшігі |
«Ӛжет ӛрт сӛндірушілер», «Құтқарушылар», сюжетті-рӛлдік ойындары. Ӛрт кезіндегі тәртіп ережелері, «01 қызметі», ӛрт сӛндірушілер қызметі туралы балалармен әңгімелесу. |
23.06 |
«Қауіпті заттар мен құралдар» |
Ойындар: «Ӛртке қауіпті заттар», «Ӛрт сӛндірушіге не қажет?» «Ӛртке қауіпті заттар» коллажы. |
24.06 |
|
«Болады-болмайды», дидактикалық ойын. «Мен бастаймын сен аяқта» дидактикалық ойын. Балалармен тақырыпқа байланысты кері байланыс жасау. |
|
Шебер қолдар |
Теартландырылған қойылым атрибуттарының байқауы. Балалармен бірге қойылымдар қою (саусақ театры, кӛлеңкелі театр, қуыршақ театры) |
25.06 |
1-апта (28.06-03.07) «Гҥлденген табиғат» |
|
|
Табиғатты қорғайық |
«Табиғатпен тілдесу», балалармен қоршаған ортаны қорғау туралы әңгімелесу. Суреттер байқауын ұйымдастыру. Ата-аналармен бірге «Гүлдестелі ханшайым» байқауын ұйымдастыру, номинациялар тағайындау, балалар шығармашылығын қолдау. Қимыл-қозғалыс ойыны «бақшадағы қояндар». |
28.06 |
Су әлемінде |
Бассейнде жүзу, суға шомылу, қауіпсіздік ережелерінің сақталуын қадағалау. Сумен шынығудың пайдасы туралы әңгімелесу. «Судың қасиеті», «Мӛлдір-лай», «Ауа мен су» тәжірибесі, балалардың зерттеушілік қызығушылықтарына қолдау кӛрсету. Су бетінде сурет салу. |
29.06 |
Ғажайыптар әлемі |
Балалармен табиғат құбылыстары туралы әңгімелесу (жаздағы маусымдық ӛзгерістер, балалардың киінуі, күн сәулесінің адамға, табиғатқа әсері, аспандағы бұлттар және басқа). Серуен кезінде балаларды табиғат кӛріністерін бақылауға үйрету және кері байланыс жасау. Табиғат туралы ӛлең оқып беру, жұмбақтар шешу. «Артық суретті тап» дидактикалық ойын. |
30.06 |
Менің достарым |
Отбасындағы сүйіспеншілік, сыйластық, мейірімділік туралы әңгімелесу. Адамдар бір-бірін жақсы кӛретінін ұғындыру, дос болуға баулу. Кӛркем шығарма оқып беру. Сюжетті-рӛлдік ойын «Тату-тәтті отбасы». |
01.07 |
Ұлттық ойындар |
Ұлттық ойындар фестивалі, қимыл-қозғалыс ойындары «Ханталапай», «Аударыспақ», «Сақина салу», «Алтыбақан», «Ақ серек-кӛк серек», «Арқан тарту», «Тақия тастамақ», «Күш сынаспақ». |
02.07 |
«Сүйікті қалам–Нұр- Сұлтан» |
«Елімнің жүрегі –Нұр-Сұлтан», әңгімелесу. Тақырыпқа сәйкес ән тыңдату және бірге айту. «Бұл бақытты –мекен» асфальтқа сурет салу байқауы. |
03.07 |
|
«Менің сүйікті қалам» үздік ән байқауы. |
|
2-апта (07.07-09.07) «Анам, әкем және мен – тату-тәтті отбасы» |
|
|
Менің сүйікті кейіпкерім |
Сүйікті кейіпкерлер фестивалі. Балалар мен ата-аналардың бірлескен әрекеті, дәстүрден тыс техникамен сурет салу сайысы: жүнмен, жіппен, саусақпен, алақанмен сурет салу. Салған кейіпкері туралы әңгімелеу. |
07.07 |
«Мерейлі отбасы» |
«Әке кӛрген оқ жонар», зат қалдықтарынан әкелермен бірге бұйым жасау. Дайындалған бұйымдардан кӛрме ұйымдастыру. Ата-аналар мен балалардың бірлескен әрекеті, Абай Құнанбайұлының ӛлеңдерін жатқа айту челленджі. |
08.07 |
«Анам, әкем және мен – тату-тәтті отбасы» |
«Әлди-әлди ақбӛпем» челенджі, әжесінің бесік жыры. Отбасының қызықты демалыс сәттерінен суреттер кӛрмесін ұйымдастыру. Тақырыпқа сәйкес ән айту мен мәнерлеп оқу сайысы. Таза ауада ата-аналар мен балаларының қатысуымен «отбасылық эстафета» спорттық сайысын ӛткізу. |
09.07 |
3-апта «Жазғы сайыстар» (12.07-16.07) |
|
|
«Ұлы дала баласы» |
«Жас спортшылар», балалардың жас ерекшеліктеріне сәйкес келетін тренажерлардың кӛмегімен таза ауада жаттығу. «Бәйге», «Арқан тарту», «Кӛкпар» ұлттық ойындарымен «Ұлы дала баласы» спорттық сайысын ұйымдастыру. |
12.07 |
Жүгіреміз, зырлаймыз |
«Денсаулық зор байлық», «Дені саудың тәні сау» тақырыптарында әңгімелесу, балаға ӛз денсаулығын қорғаудың маңыздылығын түсіндіру. Жауапкершілікке, тиянақтылыққа үйрету (тісін тазалау, жуыну, қолын жиі жуу, тазалықты сақтау және басқа) https://bilimkids.kz/kk/videos/11. Кӛркем шығарма оқып беру (немесе үзінді оқу). Таза ауада ұлттық ойындарды ойнау: «Ақ серек, кӛк серек», « Орамал тастамақ» және т.б. |
13.07 |
Спорттық ойындар күні |
Балалардың сүйікті қимыл-қозалыс ойындарын ойнату. Жаңа ойындарды үйрету. Қимыл-қозғалыс ойындарына атрибуттар әзірлеу. |
14.07 |
|
|
|
Менің кӛңілді добым |
Балалармен әңгімелесу «Допты спорт түрлері». Доппен ойнау. Допты нысанаға лақтыру. Сурет салу, мүсіндеу «Менің кӛңілді добым». |
15.07 |
«Олимпиада алауы» |
Отбасылық жарыстар, эстафеталық жарыстар ұйымдастыру. «Спорттың жазғы түрлері», «Менің сүйікті спортым», «Отбасындағы спорт» тақырыптарында балалармен әңгімелесу. Спорт туралы жұмбақтар, сұрақтар қою. Санамақтар мен ӛлеңдер жаттау. Спорттық жаттығулар жасату, ойындар ойнату (бадминтон, футбол, волейбол). Құрсаумен және секіртпемен ойнайтын ойындар. Ұлттық ойындардан байқау ӛткізу: «Бес темше», «Кӛкпар», «Асық ойындары». |
16.07 |
4-апта «Ойын ойнап ән салмай, ӛсер бала бола ма» (19.07-23.07) |
|
|
Алтын балық |
Алтын балықпен балықтар патшалығына саяхат жасау. «Балықтар әлемі», дәстүрлі емес сурет техникасымен салынған суреттер байқауы. Кӛркем шығарма оқып беру. Аквариумдағы балықтарды бақылау, жем беру. «Балық аулау» қимыл-қозғалыс ойынын ойнату. |
19.07 |
Ойланайық, балақай! |
«Жайдары жаз», ермексазбен жұмыс. Жаз мезгілі туралы әңгімелесу арқылы балалардың түсінік-танымын кеңейту, алған білімдерін бекіту (кері байланыс). Табиғатты бақылау. |
20.07 |
Гүлдер күні |
Гүлдер туралы әңгімелесу, жұмбақтар шешу. «Құлпырған әлем» шығармашылық шеберханасының жұмысын ұйымдастыру, балалардың қалауы бойынша жеке немесе топтасып, әртүрлі материалдардың кӛмегімен бұйымдар жасауларына ерік беру. Педагог бақылап, қажет болса кӛмек кӛрсетеді (аппликация, оригами, квиллинг, жапсыру және басқа әдістермен). Жұмыстар дайын болғанда кӛрме ұйымдастыру, бір-біріне және ата-аналарына сыйға тартуға ұсыныс беру. «Бағбан» сюжеттік-рӛлдік ойыны, гүлзарларды, гүлбағын қопсыту, суару, тазалау. |
21.07 |
Жәндіктер әлемі |
Танымдық әңгіме. Серуен кезінде табиғаттағы жәндіктерді бақылау, балаларға жетекші сұрақтар қоя |
22.07 |
|
отырып, кӛрген-білгенін сұрау. Балалармен әңгімелесу, улы жәндіктердің суреттерімен таныстыру, олардан қорғану туралы айту. Таза ауада ұлттық ойындарды ойнау: «Аударыспақ», «Соқыр теке», «Айгӛлек», «Күш сынаспақ». |
|
«Туған ӛлкем» |
Баланың бойында туған жеріне, еліне деген мақтаныш, сүйіспеншілік сезімін ұялату. Ән тыңдатып, тақпақ айтқызу. Балаларға туған ӛлке туралы естеліктерден үзінді айтып беру, бірге фотоальбомдар қарау, аталар мен әжелердің әңгімелерін тыңдау. |
23.07 |
5-апта «Менің достарым» (26.07 -30.07) |
|
|
Әдептілік – әдемілік |
«Жақындарыңды немен және қалай қуантуға болады?», «Кішкентай кӛмекшілер», «Менің жақсы істерім», әңгімелесу. «Әдепті бала», балалармен бірге қысқа диалогтарға құрылған кӛріністерді ойнату арқылы, оның бойында әдептілік қалыптастыру. Кӛркем шығарма оқып беру. Дидактикалық ойын «Досыма достық лебізім». Сюжетті-рӛлдік ойын «Супермаркет», «Сән салоны». |
26.07 |
Достық күні |
Балада дос, достық туралы түсінік қалыптастыру. Достық қарым-қатынасты сипаттайтын қысқа диалогтік кӛріністерді бірге ойнай отырып, баланың санасында «достық» ұғымын нығайту. Достық туралы ән тыңдау, бірге айту. Жапсыру, «Досыма сыйлық». |
27.07 |
Мейірімділік күні |
Денсаулық, салауатты ӛмір салты, мейірімділік туралы әңгімелесу. «Ертегі кейіпкерлерінің жақсы істері» ертегі еліне саяхат, пікірталас. |
28.07 |
Түрлі-түсті кемпірқосақ күні |
«Қала үстіндегі шарлар» ойын-сауығы: үрленген шарлармен эстафеталар ӛткізу, шарларға сурет салу, «ең кӛңілді шар» конкурсын жариялау, түрлі-түсті шардан кемпірқосақ құрастыру. |
29.07 |
Достық аллеясы |
Табиғи материалдардан құрастыру, мүсіндеу. Ұлттық ойындарды ойнату: «Түйілген орамал», «Арқан тартыс», «Білектесу», «Алтын сақа». |
30.07 |
1-апта «Ас атасы – нан» (02.08-06.08) |
|
|
Алтын дән |
|
02.08 |
|
|
|
Нан - дастархан байлығы |
|
03.08 |
Нан болса ән де болады |
|
04.08 |
Егіс алқабында |
|
05.08 |
Жемістер мен кӛкӛністер |
|
06.08 |
2-апта «Мен және қоршаған орта» (09.08-13.08) |
|
|
Менің нәзік достарым |
|
09.08 |
Менің адал достарым |
|
10.08 |
«Саясында бау-бақтың...» |
|
11.08 |
Ханталапай |
|
12.08 |
Алуан-алуан кәсіп бар, таңдай біл де, талап қыл! |
|
13.08 |
3-апта «Ӛнер кӛзі халықта» (16.08-20.08) |
|
|
Қуыршақ театры |
|
16.08 |
Сӛз асылы шешендік |
әжемнің ертегісін тыңдайық челленджі бейнематериалдарын тамашалау;
|
17.08 |
Алуан-алуан кейіпкер бар |
|
18.08 |
«Ӛнерлі ӛрге жүзер» |
|
19.08 |
«Ел іші – ӛнер кеніші» |
- Педагогтар мен балалардың бірлескен театрландырылған қойылымдар байқауын ұйымдастыру: |
20.08 |
|
-рӛлдерді ортақ келісіммен бірге таңдау;
|
|
4-апта «Ғажайыптар әлемінде» (23.08-27.08) |
|
|
«Балабақшам ӛз үйім» |
|
23.08 |
«Бір, екі, үш - бойға жинап күш» |
|
24.08 |
Менің Қазақстаным |
|
25.08 |
Алтын сақа |
|
26.08 |
Конституция күні |
«Айбары асқақ – Ата заң» Қазақстан Республикасы Конституциясы күніне арналған мерекелік концерт ұйымдастыру. |
27.08 |
Мектепке дейінгі білім беру ҧйымдарында жазғы сауықтыру жҧмыстарын ҧйымдастыру бойынша әдістемелік ҧсынымдар
Методические рекомендации по организации работ
летне-оздоровительного периода в дошкольных организациях образования
Басуға 31.05.2021 ж. қол қойылды. Пішімі 60×84 1/16. Қағазы офсеттік. Офсеттік басылыс. Қаріп түрі «Times New Roman». Шартты баспа табағы 1,9. Подписано в печать 31.05.2021 г. Формат 60×84 1/16. Бумага офсетная. Печать офсетная. Шрифт TimesNewRoman. Усл. п.л.1,9.