Әрбір мектеп жасына дейінгі бала — қоршаған әлемді қуана-қуана ашатын кішкентай зерттеуші. Тәрбиешілер мен ата — аналардың міндеті-оған танымға деген ұмтылысты сақтауға және дамытуға көмектесу, баланың белсенді іс-әрекетке деген қажеттілігін қанағаттандыру, баланың ақыл-ойына тамақ беру.
Дидактикалық ойын-бұл белсенді оқыту принциптерін жүзеге асыратын оқу ойыны түріндегі оқу сабағының түрі. Ойын барысында балалар зейінін шоғырландыру әдетін дамытады,
өз бетінше ойлау, зейін, білімге деген ұмтылыс дамиды. Алданып, балалар жаңа нәрселерді үйреніп, біліп, есте сақтайтынын, ерекше жағдайларда бағдарланғанын, идеялар, ұғымдар қорын толықтыратынын, қиялын дамытатынын байқамайды. Мектеп жасына дейінгі балалар үшін ойын ерекше мәнге ие: олар үшін ойын – оқу, олар үшін ойын – Еңбек, олар үшін ойын-тәрбиенің маңызды түрі.
Мектеп жасына дейінгі балаларға арналған ойын – қоршаған әлемді танудың тәсілі. Математикалық көріністерді қалыптастыруға арналған дидактикалық ойындар шартты түрде келесі топтарға бөлінеді:
1. Сандар мен сандармен ойындар
2. Уақыт саяхаты ойындары
3. Кеңістіктегі бағдарлау ойындары
4. Геометриялық фигуралармен ойындар
5. Логикалық ойлау ойындары
Бұл ойындар үстел үсті ойындары, ауызша (тапсырмалар, жұмбақтар, әңгімелер, сөйлемдер) немесе сюжеттік ойындар болсын, әр түрлі түрде ұсынылуы мүмкін.
Дидактикалық ойындарды қолданған кезде әр түрлі заттар мен көрнекі материалдар кеңінен қолданылады, бұл сабақтардың көңілді, көңілді және қол жетімді түрде өтуіне ықпал етеді. Мектеп жасына дейінгі балаларда қарапайым математикалық түсініктерді қалыптастыру үшін дидактикалық ойындардың әртүрлі түрлері қолданылады, мысалы:
1. Заттармен ойындар:" пирамиданы жина", "ұя салатын қуыршақты жина",
"Мұнара тұрғызыңыз" және т.б. бұл ойындардың міндеті – заттардың қасиеттерін (мөлшері, пішіні, түсі) бекітуге ықпал ету.
2. Сенсорлық дамуға арналған ойындар:
- заттың түсін бекіту үшін:" түрлі-түсті моншақтар"," гүл шоғын вазаға салыңыз"," аюды жидекпен емдеңіз " және т.б. осы ойындарды ойнай отырып, балалар заттарды түсі бойынша топтастыруды, байланыстыруды үйренеді.
- нысанның пішінін бекіту үшін: "бұл қандай пішін? ", "Шеңбер, Шаршы",
"Кілемге арналған патчтар"," шалбарды Штопай " және т.б. бұл ойындарда балалар заттарды пішіні бойынша ажыратуды, топтастыруды, осы пішіндегі заттарды өздеріне сәйкес тесіктерге салуды үйренеді.
- заттың көлемін бекіту үшін:" үлкен және кішкентай"," қай доп үлкен"," аюды емдейік " және т.б. бұл ойындар балаларды заттарды ажыратуға, ауыстыруға, мөлшеріне қарай топтастыруға үйретеді.
3. Бөтелке қақпақтары бар ойындар: "шарлар", "күн сәулесі", "көлікке арналған дөңгелектерді алыңыз" және т.б. бұл ойындар балаларды заттарды түсі, өлшемі және басқалары бойынша ажыратуға, топтастыруға, ауыстыруға үйретеді.
Дидактикалық ойындар математикалық даму сабақтарын немесе оның жеке элементтерін жоспарлауда, сондай-ақ балалармен жеке жұмысты ұйымдастыруда кеңінен қолданылады.
Әрбір ойын балалардың ақыл-ой дамуы мен тәрбиесіне пайдалы жаттығулар беретінін атап өткен жөн. Ойындардың арқасында мектеп жасына дейінгі ең жиналмаған балалардың назарын аударып, қызығушылығын оятуға болады. Басында оларды тек ойын әрекеттері, содан кейін сол немесе басқа ойын үйретеді. Бірте-бірте балалардың оқу пәніне, соның ішінде математикаға деген қызығушылығы оянады.
Осылайша, дидактикалық ойындар бағдарламаны игеруді жеңілдетеді деген қорытынды жасауға болады, өйткені ойын мектепке дейінгі жастағы жетекші қызмет түрі болып табылады, Мектеп жасына дейінгі баланың психикалық процестерінің дамуына ықпал етеді, сонымен қатар жағымды эмоциялардың үлкен зарядын береді, балаларға математика бойынша білімдерін нығайтуға және кеңейтуге көмектеседі.